poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Artyści


Ostatnim razem specjalnie nie podałam autora tekstów.Byłam bardzo ciekawa czy ktokolwiek
skojarzy.Są to piosenki pani Ewy Demarczyk pochodzące z lat hmmm 70 może 60 nie orientuje się dokładnie.Bardzo polecam do przesłuchania.Dodałabym piosenki do posta ale niestet jeszcze nie mam pojęcia jak to zrobić...ale za to podaje link Groszki i róże  i Tomaszów
Nazwisko artystki słyszałam wiele razy i od razu wiedziałam,że jest to wyjątkowa osoba.Po raz pierwszy jej piosenki usłyszałam oglądając w tym roku festiwal w Opolu.
Były wykonywane między innymi przez Kingę Prais,Anie Dąbrowską, Justynę Steczkowską i wiele innych dam których nazwisk już nie pamiętam.Pani Ewa jest postacią charakterystyczną.
Czarne włosy,zawsze występowała w długich czarnych sukniach,wyjątkowy głos, a przede wszystkim teatralność.Wspominam tutaj o stylu pani Ewy, ponieważ chcę pokazać czym jest dla mnie pojęcie artysta.
Nie każdy muzyk,piosenkarz,malarz czy też aktor zasługuje na to określenie.Artysta to ktoś wyjątkowy, ktoś kto jest dla innych wzorem,inspiracją,ktoś niepowtarzalny, nie sprzedający się,żyjący pasją, tworzący dla siebie i innych z głębi serca, nie dla pieniędzy i popularności.
Jest to człowiek o wysokiej kulturze osobistej, mający wiele do powiedzenia nie tylko swoim narzędziem pracy, darzący szacunkiem swoich odbiorców,a przede wszystkim siebie samego.Po czym poznam artystę muzyka?
Po idealnej syntezie muzyki i słowa, po tym czy wokalistka jest w stanie zaśpiewać na żywo a nie z playbacku.Słowo ma wzruszać, ma być wierszem, prawdą.Muzyka grana na prawdziwych instrumentach,a nie tworzona przez programy komputerowe, nie powtarzalna,przepełniona emocjami.
jeżeli ktoś podziwia piosenkarzy którzy w co drugim słowie używają przekleństwa, śpiewają tylko o seksie,dziwkach,każda ich piosenka wygląda tak samo, okej szanuje to,ale należałoby się grubo zastanowić nad inteligencją danej osoby.Jeżeli ktoś podziwia "artystki" sprzedające swój wizerunek do tanich świerszczyków,swoją popularność zawdzięczające aferom w stylu z kim? kiedy? gdzie?, mające do zaprezentowania tylko swoje ciało i może głos które najczęściej bywa przeciętnych okej,ale nie zdziw się jeżeli i Ty staniesz się tandetna.
Lady Gaga według mnie to Tylko wielka maszyna do robienia pieniędzy to wszystko.Ewentualnie za to mogę ją podziwiać.Dla mnie pod względem artystycznym nie wykazuje żadnej wartości,a każda jej piosenka wygląda tak samo.Na początku podobała mi się jej oryginalność, było to coś nowatorskiego,później jednak przekroczyła pewną granicę, której nie powinna przekraczać,delikatnie mówiąc po prostu sprzedała swoją intymność i prywatność.             A teraz krótka opinia na temat 2dwóch polskich piosenkarek.
Doda jest posiadaczką dość dobrego głosu, niestety za drogę kariery przybrała tandetnoć, oraz żądze pieniędzy.No cóż taki wizerunek sceniczny łatwej, głupiutkiej blondyneczki.Z drugiej strony musi wykazywać się wielką inteligencją skoro była w stanie w taki (co prawda prosty) a nie inny sposób się wypromować.Jednak sugeruje to tylko chęć zarobienia szybkich i łatwych pieniędzy co wskazuje na jej pustość.
Ewa Farna hmmm ma dziewczyna potencjał,mam nadzieję,że wkrótce zobaczymy ją w nie co ambitniejszym wydaniu.Głos ma nieziemski.
Wiem, wiem o gustach się nie dyskutuje,ale ja wyrażam tylko swoją opinię.Nie oszukujmy się również słucham muzyki komercyjnej i świetnie się przy niej bawię.
Ale czasem lubię poszukać czegoś innego,ambitniejszego,czegoś co zmusi do refleksji.Uwielbiam stare utwory i muzykę klasyczną.Muzyka z dawnych lat podobała mi się zdecydowanie bardziej.
Nie jestem w stanie podać wam konkretnych gatunków których słucham,bo jest ich naprawdę dużo. w każdym stylu jest coś innego, co jest wstanie mnie przyciągnąć.
Oryginalność to cecha w której kieruję się w wyborze muzyki książki i filmu.
Zespół którego najczęściej słucham to Dżem,jest ich znacznie więcej,ale właśnie on zawsze w moich myślach pojawia się jako nr 1.
The Beatles,Queen,Nirvana,Red Hot Chili Peppers,Metallica, Sam Brown,Bob Marley,Myslovitz,Adele,Wilki,Kiss,Aerosmith i wiele wiele innych wykonawców Polskich i zagranicznych.Jeżeli chodzi o polskich wykonawców starej daty to przede wszystkim Czesław Niemen,Marek Grechuta i wiele innych wykonawców poezji śpiewanej między innymi opisana wcześniej Ewa Demarczyk. To tylko niektórzy wykonawcy którzy przyszli mi w danej chwili do głowy.

A pro po sztuki i artyzmu chciałam serdecznie zachęcić do wizyty w teatrze.To taki inny świat, który można poczuć na własnej skórze.Nie da opisać się przeżyć których doświadczam będąc w teatrze.Dla mnie to istny pokarm dla duszy.Niestety takie wizyty nie należą do tanich,ale jeżeli tylko masz okazję to z niej skorzystaj, na pewno nie pożałujesz.
Przede wszystkim gra na deskach jest wyznacznikiem umiejętności aktora.Moim zdaniem po przez seriale i inne filmy na szklanym ekranie nie da się określić tego czy aktor jest czegoś wart.
Uważam,że wśród znanych i lubianych na całym świecie aktorów na szczególną uwagę
zasługuje Julia Roberts i Natalie Portman,Scarlett Johansson,Kate Winslet. Jeżeli chodzi o mężczyzn zdecydowanie Johny Deep, niestety na ten moment więcej nazwisk nie przychodzi mi do głowy.

Niestety w tej notce nie jestem w stanie opisać wszystkiego co mam do powiedzenia na ten temat.Wiem,że zanudziłabym moich odbiorców.
Zauważyłam,że na prawdę jesteście zainteresowani Rzymem w najbliższym czasie postaram się coś nie co o nim napisać.A dlaczego właśnie Rzym? Kolebka sztuki,prawdziwe piękno,szczere silne uczucia.
Mam nadzieję,że nie zanudziłam.

33 komentarze:

  1. co ty nie zanudziłaś ta notka jet świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i taki jest plan! ;D najpierw muszę znaleźć nieco bardziej wartościowe rzeczy i porządnie je zapakować,żeby się nie rozkładały xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa Demarczyk, jejku te jej piosenki, nie dość, że niesamowicie trudne to jakie ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zanudzałaś! to było świetne, czekam na więcej takich notek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie piszesz, miło się to czyta, naprawdę. Ja nie przepadam za polską muzyką, może i podoba mi się parę "starszych" piosenek, ale ich wielką fanką nie mogę się nazwać.
    Co do opisanych przez Ciebie dwóch polskich wokalistek - uważam, że Ewa odniesie wielki sukces, bo jest naturalna, wesoła i zawsze pozytywnie nastawiona, nie gwiazdorzy. Na czerwonym dywanie się uśmiecha, a nie wydyma ust, aby pokazać, kto jest najlepszy.

    Pozdrawiam, T.

    OdpowiedzUsuń
  6. jasne że się nie nudziłam, było mega :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też lubię Nirvanę :D Nie przepadam za tymi ,,gwiazdkami" Doda, Candy Girl i Ewa Farna.. :D


    Podoba mi się to jak piszesz. Więcej takich notek ! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd mi,ale nie znam tej Pani! Koniecznie muszę posłuchać jej piosenek ;) Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze nie znam jej :) Ale posłucham sobie piosenek :)

    zapraszam :

    http://arynsa-arynsa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. zapraszam nowe notki
    cos dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna notka :)
    Bardzo przyjemnie się czytało.
    Co do opinii o Dodzie, kurcze zgadzam się.
    Nie lubię tej pani.
    Tylko jej mogło udać się połączyć inteligencję z pustką.

    pozdrawiam
    reesh.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piosenka "Tomaszów" jest o moim mieście ^^.

    OdpowiedzUsuń
  13. do mnie jakoś nie trafia taka muzyka, ale ja się cieszę, że wreszcie zaprezentowano coś innego, a nie wszędobylską tandetę, jaką się teraz produkuje. to chyba ważne.

    nowa,zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba mamy trochę inny gust muzyczny, ale Queen, Nirvana, Adele uwielbiam..!
    A Baśkę chyba każdy zna ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawa notka chociaz slucham innej muzyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. mam takie same zdanie jak ty na temat Dody i Ewy. ponadto ta pierwsza nie wykorzystuje swojego głosu, bo tworzy typowy pop, a jej głos sprawdza się raczej w brzmieniach rockowych, takich jak z początków Virgin. / co prawda nie słucham takich wykonawców jak ty, ale Adele też uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa notka, nie zanudzilas :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ewa Demarczyk jest moim natchnieniem.
    Kocham jej piosenkę "Pocałunki" z tekstem Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej ;)
    Ewa Farna też okej, chociaz daleko jej do p. Demarczyk. Za to Doda.. kicz i tandeta.. lansuje się na druga Lady gagę, ale jej to nie wychodzi ;D
    co do teatru.. chętnie bym poszła ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. szczerze mówiąc..nie znam. Ale możliwe teraz, że przesłucham.:D

    OdpowiedzUsuń
  20. nie nudzisz -wręcz przeciwnie, bardzo ciekawie;D

    OdpowiedzUsuń
  21. zgadzam się z dziewczynami, wcale nie nudzisz!
    a co do mojej notki, to dziewczyno, ja miałam już taki stres ^^
    ale dałam radę
    dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. dzięki. ;) będę tu wpadac częściej, dodałam do obserwowanych. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuje:)
    Bardzo ciekawy blog i świetnie piszesz:) Naprawdę.
    U mnie nowy post, zapraszam :)

    M.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna notka.;D

    OdpowiedzUsuń
  25. Post ciekawy, jak najbardziej. Zgadzam się z tym, co napisałaś o Dodzie. Wie co robi, ale nie każdemu musi to odpowiadać. I ja lubię pokatować się czasem komerchą, ale gdybym robiła to cały czas, pewnego pięknego dnia mój mózg by nie wytrzymał. Słucham wiekszości "ambitniejszych wykonawców", których wymieniłaś. RHCP wymiatają.

    OdpowiedzUsuń
  26. ciekawa notka:) wcale nie zanudza;] Podoba mi się tu!:) Pozdrawiam i zapraszam: http://zakochanawsztuce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. świetne : )
    naprawdę bardzo mi się spodobało : )
    liczę na dodawanie do obserwowanych .

    mam nadzieję, że się spodoba ; **

    www.oldcool-ada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam koleżankę z Tomaszowa i piosenka o nim właśnie z nią mnie się kojarzy :)
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  29. nie znam tej pierwszej pani ale dzięki twojemu blogowi napewno posłucham ;) b. ciekawa notka

    zapraszam do mnie: colorfullysoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze skomentowałaś dodę- też jej nie lubię,bo jak mówisz jest tandetna i pusta. Ewa ma fajny głos ale chyba jeszcze nie wypromowała siebie- jakoś trudno ją określić. Skoro słuchasz także polskie klimaty co powiesz na Annę Marię Jopek? Ja ją uwielbiam dla mnie to nr. jeden :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad,a na pewno się odwdzięczę. Szczere opinie i konstruktywna krytyka mile widziane ;)
Zapraszam do obserwacji!